contact phone
0731.772.777

Care sunt pasii principali pentru angajarea de personal NON-UE?

  • Agrearea si semnarea contractului;
  • Comunicarea in scris a cerintelor si profilului candidatului
  • Selectia viitorilor angajati dintr-un numar de CV-uri prezentate; aceasta etapa prevede o prima selectie realizata de agentia noastra;
  • Semnarea contractului de angajare conform legislatiei in vigoare si intocmirea fisei postului;
  • Obtinerea in numele companiei a tuturor documentelor necesare intocmirii dosarului si depunerii lui in vederea obtinerii Avizului de Munca;
  • Expedierea Avizului de munca in tara de provenienta a angajatului si obtinerea Vizei de Lunga Sedere in scop de munca;
  • Sosirea angajatului;
  • Obtinerea Permisului de Sedere Temporara in Romania.

Cine asigura cazarea si masa angajatului strain pe perioada derularii contractului de munca?

Angajatorul isi asuma achitarea costurilor ce presupun aducerea in tara a anagajatului strain, precum si costurile cu cazarea si masa pe perioada cat cetateanul strain lucreaza in cadrul companiei angajatoare, conform legislatiei romane cu privire la recrutarea de personal extracomunitar.

Recrutati agentiei Indica7 sunt vorbitori de limba engleza?

In functie de cerintele angajatorului, Indica7 pune la dispozite candidati care sa corespunda cat mai bine criteriilor angajatorului. In general toti candidatii sunt vorbitori de limba engleza iar din experienta avuta va putem spune ca invata relative repede si limba romana.

Ce obligatii are firma angajatoare in cazul in care doreste sa renunte la un angajat extracomunitar?

In cazul in care angajatorul decide sa renunte la unul sau mai multi angajati si/sau acestia pleaca de la angajator, acesta este obligat sa anunte imediat Inspectoratul General pentru Imigrari, cu respectarea prevederilor legale privind notificarea autoritatilor.

Cum se realizeaza selectia candidatilor?

Selectia de personal se realizeaza de regula in 3 etape:

1. Alcatuim un portofoliu selectionat din baza noastra de date care sa corespunda profilului conturat de angajator;

2. Interviul si proba practica on line. Se pastreaza si se trimit spre validare doar acele cv-uri care indeplinesc 100% cerintele angajatorului. 

3. Punerea la dispozitie a datelor de contact ale candidatilor selectati de angajator pentru desfasurare interviurilor directe sau testarea lor online. 

Indica 7 pune la dispozitia angajatorului si varianta de deplasare impreuna cu un representant al agentiei in tara de origine a viitorilor angajati.  Costul deplasari este suportat in intregime de catre angajator.

Cat dureaza procesul recrutarii de personal din Asia?

Procesul recrutarii dureaza intre 75-90 de zile de la data semnarii anexei contractului in care sunt mentionati persoanele selectate de angajator, conditiile de munca si de cazare. Sunt situatii in care acest termen poate fi depasit datorita programului de lucru a institutiilor statului sau al modificarilor legislative.

Ce se intampla daca un angajat doreste rezilierea contractului inainte de termen?

Rezilierea din culpa angajatului poate interveni in urma unor motive bine intemeiate si justificate(caz de boala)in aceste conditii ,cheltuielile fiind suportate de catre angajatul care renunta la contract.

Care este salariul minim ce poate fi acordat unui cetataen non-UE?

Salariul minim in Romania, acordat unui cetatean strain, extracomunitar este salariul minim brut pe economie care in luna noiembrie  2018 s-a stabilit la 1900 Ron.

Proiectul prevede modificarea a două acte normative (OUG nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România și OG nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor pe teritoriul României), cu aceleași prevederi, obținerea avizului de muncă doar cu contractul de muncă temporar și plata la nivelul salariului minim brut pe economie.

OUG nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România. Art. 56 – Alin. 1 se modifică și va avea  următorul cuprins:

“(1) Străinilor intrați în România în scopul încadrării în muncă li se prelungește dreptul de ședere temporară în scop de muncă dacă prezintă contractul individual de muncă cu normă întreagă, înregistrat în registrul general de evidență a salariaților, din care rezultă că salariul este cel puțin la nivelul câștigului salarial minim brut. În cazul lucrătorilor înalt calificați, salariul trebuie să fie la nivelul de cel puțin egal cu câștigul salarial mediu brut al lucrătorilor români angajați pe aceeași funcție și cu aceeași calificare.”

Cand si in ce conditii se poate inlocui un angajat extracomunitar?

Un angajat Non-UE poate fi inlocuit in termen de 60 de zile de la comunicarea in scris a motivelor Beneficiarului. Inlocuirea se face pe cheltuiala Prestatorului si se poate solicita o singura data, numai in situatia in care angajatul nu respecta clauzele si anexele contractului de munca sau in cazul in care angajatul nu este apt de munca.

Contacteaza-ne chiar acum pentru a afla toate detaliile
angajarii de personal asiatic.