Etapele angajarii personalului Extracomunitar

Categoria: Noutati | Data publicarii: 06-10-2018

Etapele angajarii personalului Extracomunitar

Incadrarea in munca pe teritoriul Romaniai presupune 3 etape fara de care angajarea ar fi ilegala si supusa sacnctiunii atat pentru angajator cat si pentru strain. Documentele emise de statul Roman in scop de munca nu sunt definitive, ele trebuie reinnoite periodic.


Prima etapa in vederea angajarii pe teritoriul Romaniei este obtinerea avizului de munca, Documentatia pentru obtinerea avizului se depune de angajator la serviciul Imigrari din judetul in care firma angajatoare are domiciliul fiscal. Dosarul va cuprinde: taxa achitata de angajator, in cazul in care vrea sa angajeze un strain ca lucrator permanent, detasat, transfrontalier sau stagiar, sezonier ori un strain care a absolvit studiile in România, dovada ca locurile de munca vacante nu pot fi ocupate de cetateni români, ai statelor membre UE/SEE sau de rezidenti permanenti pe teritoriul României, dovada ca strainul este apt medical si indeplineste conditiile speciale pentru ocuparea postului, acte din care sa reiasa ca strainul nu are antecedente penale si ca face parte din contingentul anual aprobat de Guvern. Pentru anul 2018 contingentul a fost suplimentat cu 8000 de vize. Totodata, angajatorul nu trebuie sa aiba  datorii la bugetul de stat, sa desfasoare efectiv activitatea declarata si sa nu fi fost sanctionat in ultimii cinci ani pentru munca nedeclarata sau angajare ilegala. Avizul de munca se trimite cetateanului strain pentru ca acesta sa poata obtine viza de lunga sedere pentru angajare de la misiunile diplomatice ale României din tara de domiciliu sau tari unde acestea se afla.


A doua etapa este Viza de lunga sedere

Documentul se obtine de la misiunile diplomatice ale României din statul unde se afla cetateanul care solicita angajarea, in baza avizului emis de Inspectoratul General pentru Imigrari, a certificatului de cazier judiciar si a unei asigurari medicale si a dovezilor mijloacelor de intretinere pentru intreaga perioada inscrisa in viza. Exista si o taxa de 120 de euro, care se plateste in statul unde se face solicitarea. Viza de lunga sedere se acorda pentru o perioada de 90 de zile, cu una sau mai multe calatorii.


Ultima etapa este obtinerea Permisului de sedere

Permisul de sedere atesta dreptul de a sta in România si se obtine de la Inspectoratului General pentru Imigrari. Pentru obtinerea permisului, solicitantul va depune, cu cel putin 30 de zile inainte de expirarea dreptului de sedere acordat de viza, un dosar cu o serie de documente: cerere, pasaportul in original si copie, dovada spatiului de locuit, contractul individual de munca, print screen din registrul general de evidenta a salariatilor cu date despre contractul individual, adeverinta medical, adeverinta de salariu si taxe. Permisul se reinnoieste periodic cel putin  cu 30 de zile inainte de expirare.


Desi procesul de recrutare si plasare poate dura pana la 3 luni, iar costurile nu sunt deloc de neglijat, aceste lucruri nu descurajeaza angajatorii si asta pentru ca stiu ca forta de munca importata este solutia cea mai buna pentru criza de personal cu care se confrunta.


Contacteaza-ne chiar acum pentru a afla toate detaliile
angajarii de personal asiatic.